DLSS 3, Yapay Zeka ile Tüm Kareyi Gerçek Zamanlı Oluşturarak GPU ve CPU Limitli Oyun ve Uygulamalarda Avantaj Sağlıyor.
NVIDIA bugün, oyunlar ve uygulamalar için NVIDIA RTX™ nöral işlemeyle yeni bir çağı başlatan, yapay zeka destekli performans artırıcısı NVIDIA® DLSS 3’ü duyurdu. Olağanüstü görüntü kalitesi ve kaba kuvvet görüntü işlemeye kıyasla 4 kata varan performans ortaya koymak için şirketin önde gelen yapay zekaya dayalı süper çözünürlük teknolojisini temel alan DLSS 3, günümüzün ideal ve kapsamlı oyun deneyimini tanımlayan hızlı tepkimeye yeni bir yorum getiriyor.
Bu yeni teknolojinin detayları, yeni NVIDIA Ada Lovelace mimarisine dayalı GeForce RTX® 40 Serisi GPU’ların tanıtıldığı GeForce® Beyond: GTC Özel Yayını esnasında paylaşıldı.
NVIDIA’nın Kurucusu ve CEO’su Jensen Huang, şunları söyledi: “DLSS en iyi buluşlarımızdan biri ve gerçek zamanlı ışın izlemeyi mümkün kılıyor. DLSS 3, oyuncular ve içerik oluşturucular için başka bir kuantum sıçramasını temsil ediyor. RTX nöral işlemedeki öncü çalışmalarımız, yapay zekanın sanal dünyaların yaratılmasında merkezi bir rol oynadığı yeni bir olasılıklar evreninin kapılarını açtı.”
DLSS 3, bu teknolojiyi kullanan 35’in üzerinde oyun ve uygulama ile oyun ekosisteminden halihazırda yaygın bir desteğe sahip.
DLSS 3: Yapay Zekayla Desteklenen Performans Çarpanı
Işın izleme ve yapay zeka teknolojilerinin birleşimi, görüntü kalitesinde önemli iyileştirmelerin yanı sıra performansta büyük artışlar sağlayarak video oyunlarında devrim yarattı. Bu, GeForce RTX‘ten önce görülmemiş bir başarıydı.
GeForce RTX 40 Serisi GPU’lardaki yeni dördüncü nesil tensör çekirdekleri ve Optik Akış Hızlandırıcı’yla güçlendirilen DLSS 3, şirketin eleştirmenlerce beğenilen Derin Öğrenme Süper Örnekleme teknolojisinin en son örneğini simgeliyor ve Optik Çoklu Kare Üretimi adlı yeni bir yetenek sunuyor.
Optik Çoklu Kare Üretimi, yalnızca pikseller yerine görüntü karelerini baştan sona oluşturarak şaşırtıcı bir performans artışı sağlıyor. NVIDIA Ada Lovelace mimarisine dahil edilen yeni Optik Akış Hızlandırıcı, iki ardışık oyun içi görüntüyü analiz ediyor ve karede görünen, ancak geleneksel oyun motoru hareket vektörleri tarafından modellenmeyen nesneler ve öğeler için hareket vektörü verilerini hesaplıyor. Bu sayede parçacıklar, yansımalar, gölgeler ve aydınlatma gibi öğelerin yapay zeka tarafından oluşturulmasında ortaya çıkan görsel uyumsuzluklar büyük ölçüde azaltılmış oluyor.
Hem motor hem optik akış hareketi vektörleriyle birlikte oyundan alınan süper çözünürlüklü kare çiftleri, daha sonra verileri analiz eden ve oyun tarafından oluşturulan her kare için otomatik olarak ek bir kare oluşturan evrimsel bir nöral ağına aktarılıyor. DLSS tarafından oluşturulan kareleri DLSS süper çözünürlüklü karelerle birleştirmek, DLSS 3’ün görüntülenen piksellerin yüzde 90’a yakınını yapay zekayla yeniden oluşturmasını sağlayarak kare hızlarını DLSS olmayan tekniklere kıyasla 4 kata kadar artırıyor.
DLSS Kare Üretimi GPU’da işleme sonrası (post-process) çalıştırıldığı için, oyun CPU yüzünden darboğaza girdiğinde bile kare hızlarını artırabiliyor. Fizik ağırlıklı veya büyük dünyalar içeren oyunlar gibi CPU gücünün sınırlı kaldığı oyunlarda, DLSS 3 GeForce RTX 40 Serisi GPU’ların oyunu CPU’nun oyunu hesaplayabileceği kare hızının iki katı hızda oluşturmasını sağlıyor.
DLSS 3 entegrasyonları, GPU ve CPU’yu senkronize ederek optimum yanıt ve düşük sistem gecikmesi sağlayan NVIDIA Reflex‘i de içeriyor.
Oyun Geliştiricileri DLSS 3’ü Kucaklıyor: 35’ten Fazla Oyun ve Uygulama Çok Yakında Hazır
DLSS 3’ün devrim niteliğindeki gücü, sanatsal vizyonlarını ifade etmek isteyen oyun geliştiricileri için bir nimet niteliğinde. Bu teknoloji, Unity ve Unreal Engine gibi dünyanın en popüler oyun motorlarına taşınıyor. DLSS 3 ayrıca aşağıdakiler dahil olmak üzere 35’ten fazla oyun ve uygulamanın yer aldığı dünyanın önde gelen oyun geliştiricilerinin çoğundan destek aldı:
- A Plague Tale: Requiem
- Atomic Heart
- Black Myth: Wukong
- Bright Memory: Infinite
- Chernobylite
- Conqueror’s Blade
- Cyberpunk 2077
- Dakar Rally
- Deliver Us Mars
- Destroy All Humans! 2 – Reprobed
- Dying Light 2 Stay Human
- F1® 22
- F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch
- Frostbite Engine
- HITMAN 3
- Hogwarts Legacy
- ICARUS
- Jurassic World Evolution 2
- Justice
- Loopmancer
- Warhammer 40,000: Darktide
- Marauders
- Microsoft Flight Simulator
- Midnight Ghost Hunt
- Mount & Blade II: Bannerlord
- Naraka Bladepoint
- NVIDIA Omniverse™
- NVIDIA Racer RTX
- PERISH
- Portal With RTX
- Ripout
- S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl
- Scathe
- Sword and Fairy 7
- SYNCED
- The Lord of the Rings: Gollum
- The Witcher 3: Wild Hunt
- THRONE AND LIBERTY
- Tower of Fantasy
- Unity
- Unreal Engine 4 & 5
DLSS 3 DLSS 2 entegrasyonlarının üzerine kurulduğundan, oyun geliştiricileri halihazırda DLSS 2 veya NVIDIA Streamline destekleyen mevcut oyunlarda bunu hızlı bir şekilde etkinleştirebilecekler.
DLSS 3 12 Ekim’de Geliyor
DLSS 3, GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar tarafından destekleniyor. GeForce RTX 4090 GPU’ların bulunabilirliği eşliğinde 12 Ekim Çarşamba günü piyasaya sürülecek. GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar ve NVIDIA DLSS teknolojisi ile ilgili ayrıntılar da dahil olmak üzere GeForce.com ve NVIDIA.com adresinde daha fazla bilgi bulabilirsiniz.
NVIDIA DLSS 3 için Oyun Motoru Geliştiricilerin Yorumları
“Frostbite, PC’lerde EA oyunları için gelişmiş 3D grafik oluşturmayı hızlandırmak için DLSS 3 yapay zekasını kullanacak. NVIDIA ve Frostbite’ın bu heyecan verici yeni teknolojiyle oyuncularımız için birlikte neler başarabileceğini görmek için sabırsızlanıyoruz.”
Tim Leland, Electronic Arts Frostbite Motor Teknolojisi Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü / Frostbite Engine
“NVIDIA GeForce RTX 40 Serisi, gerçek zamanlı işlem ve ışın izleme özellikleri ve performansı için yeni bir çıta belirliyor. Unreal Engine geliştiricilerinin DLSS 3 eklentisinden yararlanmasını ve Ada Lovelace mimarisini tam potansiyeliyle kullanmasını sağlamak için NVIDIA ile yakın bir şekilde çalışıyoruz.”
Nick Penwarden, Epic Games Mühendislik Başkan Yardımcısı / Unreal Engine
“RTX 40 Serisi GPU’nun ham gücü, ilham verici bir performans elde etmek için idTech’in yeteneklerini artırıyor. İster DOOM Eternal’da çığlık atsın, ister bir sonraki büyük oyunumuzu bekliyor olsun, oyuncularımız her zaman son teknoloji görsellerle düşük gecikmeli, yüksek kare hızlı oyun oynamanın karışımının beklentisinde. idTech, bu yeni donanımla son derece iyi ölçekleniyor. RTX 40 Serisi GPU’larda ışın izleme iş yükleri için gördüğümüz saf performans iyileştirmeleri olağanüstü. Bunu tüm DLSS’lerin getirdikleriyle genişlettiğimizde, bir sonraki performans seviyesini görüyoruz.”
Billy Khan, id Software Motor Teknolojisi Direktörü / idTech
“DLSS 3, kare hızlarını artırma, yanıt vermeyi en üst düzeye çıkarma ve görüntü kalitesini iyileştirme gibi özellikleri sunmak için yapay zekanın gücünü kullanıyor. Unity yaratıcılarının gelecekteki teknolojiye erişmelerini sağlamak için NVIDIA ile yakın bir şekilde çalışmaya devam ediyoruz.”
Ralph Hauwert, Unity Core Unity ve Cloud Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü / Unity
40 Serisi ve DLSS 3 için Oyun Geliştiricilerin Yorumları
“CD Projekt Red’de teknoloji öncüleri olmaktan gurur duyuyoruz. DLSS 3, oyuncularımıza görsel olarak zengin bir deneyim sunmak için daha da yüksek ışın izleme seviyelerinin eklenmesiyle başa çıkmak adına bize anlamlı performans kazanımları sağlıyor.”
Jakub Knapik, CD PROJEKT RED Sanat Yönetmeni / Cyberpunk 2077
“GeForce RTX 40 Serisi, oyunculara hiçbir ödün vermeden ultra yüksek görüntü kalitesini ve performansı aynı anda sunuyor.”
Julian Thomas, Codemasters Teknik Direktörü (F1 Franchise) / F1 2022
“Tamamen yeni kareler oluşturmak için yapay zekayı kullanmak, RTX Tensor Çekirdeklerinden yararlanmanın gerçekten harika bir yolu ve bu yolla sağlanan performans artışı dikkat çekici. DLSS 3, oyun teknolojileri için performans açısından büyük bir sıçrama yapıyor.”
Rikard Blomberg, Fatshark Baş Teknoloji Sorumlusu / Warhammer 40,000: Darktide
“Son beş yılda oyun grafiklerinde en fazla farkı yaratan iki teknoloji ışın izleme ve DLSS’dir. NVIDIA her ikisini de GeForce RTX ile başarıyor.”
Robert Bagratuni, Mundfish CEO’su / Atomic Heart
“DLSS 3, yapay zekanın gücüyle THRONE AND LIBERTY için yüksek kaliteli görüntüler yaratıyor ve performansı büyük ölçüde artırıyor. Sonuçlardan çok etkilendim.”
Jintae Kim, NCSOFT THRONE AND LIBERTY Teknik Yönetim Lideri
“Justice oyununda görsel farkı yaratan iki teknoloji ışın izleme ve DLSS’dir. Şimdi yol izlemeyle grafik aslına uygunluğunu yeni seviyelere taşıyoruz. DLSS 3 bize daha önce hiç görmediğimiz performans artışları sağlıyor. GeForce RTX 40 Serisi, oyuncular için CPU darboğazlarını hafifletebilir, bu muhteşem.”
Justice Baş Programcısı ve NetEase Kıdemli Uzmanı Dinggen Zhan / Justice
“Şimdiye kadar, Icarus gibi yoğun bir açık dünya oyununda tüm aydınlatmayı tamamen ışın izlemesiyle hayata geçirmek mümkün değildi. GeForce RTX 40 Serisi serisi bunu mümkün kılıyor ve RT teknolojisinin kapılarını açıyor.”
Dean Hall, RocketWerkz Oyun Yürütücüsü / Icarus
“Tüm gezegenimizin gerçeğe yakın dijital ikizini yaratmak inanılmaz derecede CPU yoğun işlem gücü gerektiriyor. DLSS 3, CPU’nun performans sınırlamalarının üstesinden gelen ve onu Microsoft Flight Simulator deneyimi için mükemmel bir yol arkadaşı haline getiren bir GPU teknolojisidir.”Xbox Game Studios Microsoft Flight Simulator Başkanı Jorg Neumann / Microsoft Flight Simulator
Tüm oyunları doya doya oynayabilmek için en iyi bilgisayarlar ve ekipmanları buradan inceleyebilirsiniz!