Nvidia, merakla beklenen DLSS’in son sürümü olan DLSS 3.5’i nihayet duyurdu. Bu gelişmeyle birlikte, teknoloji dünyasının gözü bir kez daha Nvidia’nın yenilikçi adımlarında. Peki, DLSS 3.5 ne zaman kullanıma sunulacak ve hangi oyunlar destekleyecek? Tüm detaylar burada!
Teknoloji dünyasının hızla değişen dinamikleri, rekabetin yalnızca donanım ve grafik performansıyla değil, aynı zamanda yapay zeka ve görüntü teknolojileriyle şekillendiğini gösteriyor. Bu alanın öncü isimlerinden biri olan Nvidia, RTX 2000 serisi ile tanıttığı DLSS teknolojisiyle adından söz ettirmeye devam ediyor. Bugün ise Nvidia, DLSS’in en güncel sürümü olan DLSS 3.5’i tanıtarak teknoloji dünyasına yepyeni bir soluk getiriyor. Gelin, bu teknolojinin bize neler sunabileceğine yakından bakalım.
DLSS 3.5: Işın İzlemeyi Yeniden Tanımlıyor
Nvidia’nın aktardığına göre, DLSS 3.5 özellikle ışın izleme deneyimini daha da geliştirmeye odaklanıyor. Bu noktada, DLSS 3.5’in en çarpıcı özelliklerinden biri olan “Ray Reconstruction (RR)” karşımıza çıkıyor. RR, oyunlar ve yazılım motorlarının verilerini bir araya getirme, çeşitli ışın izlemeli efektleri tanımlama, zaman ve mekan piksellerini ayırt etme ve yükseltme amacıyla eğitilen algoritmalardan oluşuyor.
Nvidia, RR özelliğinin DLSS 3’e kıyasla beş kat daha fazla veriyi desteklediğini iddia ediyor. Bu sayede, ışın izleme ve DLSS bir araya geldiğinde, görüntü kalitesindeki olumsuz etkiler büyük ölçüde ortadan kalkacak.
İşin ilginç yanı, mevcut DLSS sürümlerinin eksik ışınları yapay zeka algoritmaları ile tamamladığıydı. Ancak bu sefer Ray Reconstruction ile durum farklı. Detaylarda ve veri koruma konusundaki başarısı, bu teknolojiyi öne çıkarıyor.
Nvidia tarafından sunulan örnek görüntülerde, bu farkı bariz bir şekilde gözlemlemek mümkün. Aydınlatma ve genel görüntü kalitesinde belirgin bir artış göze çarpıyor. Ayrıca, FPS değerlerinde de ufak ancak önemli bir artış olduğunu söyleyebiliriz.
Yeni Bir Dönem: DLSS 3.5
Geçmişe kısaca bir göz atacak olursak, DLSS 1.0 2020 Mart’ında, DLSS 2.3 2021 Kasım’ında, DLSS 3.0 2022 Ekim’inde ve DLSS 3.1 2023 Ocak’ında duyurulmuştu. DLSS 3.5 için kesin bir çıkış tarihi henüz paylaşılmış değil. Ancak Nvidia, bu sonbaharda Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Portal with RTX ve Alan Wake 2 gibi oyunlarda DLSS 3.5’i kullanılabileceğini açıkladı. Ayrıca, NVIDIA Omniverse Platformu, Chaos Vantage ve D5 Render gibi uygulamalarda da kullanılabileceği müjdesini verdi. Bu da demek oluyor ki, teknoloji meraklıları sonbahara dikkat kesilmiş durumda!
Tüm oyunları doya doya oynayabilmek için en iyi bilgisayarlar ve ekipmanları buradan inceleyebilirsiniz!
Teknoloji dünyası hakkında en son çıkan haberleri takip etmek için bizi twitter ve instagram sayfalarımızdan da takip edebilirsiniz!