Hafta içi Saat 14:00'a kadar ödemesi onaylanan hazır sistem harici siparişlerde aynı gün Kargo Ücretsiz!*

NVIDIA DLSS 4: DLSS 3’e Göre 8 Kat Performans Artışı, Multi Frame Generation Teknolojisi ve Geliştirilmiş Upscaling

NVIDIA, yeni DLSS 4 yükseltme teknolojisini tanıttı. Bu teknoloji, RTX 50 ekran kartlarında Multi Frame Generation özelliğiyle 8 kata varan performans artışı sunarken, RTX 20 ve üzeri ekran kartlarına da gelişmiş upscaling kalitesi sağlıyor.

NVIDIA DLSS 4, DLSS 3’ten 8 Kat Daha Hızlı

Multi Frame Generation Desteğiyle RTX 50 Serisinde ve RTX 20 Üzeri GPU’larda Geliştirilmiş Upscaling Kalitesi

CES 2025’te NVIDIA, DLSS’i yeniden ileri taşıyarak DLSS 4’ü duyurdu. Bu sürümde, Multi Frame Generation özelliği GeForce RTX 50 Serisi ekran kartları ve dizüstü bilgisayarlar için sunuluyor; 75 oyun ve uygulama Multi Frame Generation desteğiyle yayınlandığında bu özellikten yararlanabilecek.

YouTube video

DLSS Multi Frame Generation, geleneksel şekilde oluşturulan her kareye ek olarak, üç adede kadar ek kare oluşturur. Bu işlem, DLSS teknolojilerinin tamamıyla uyum içinde çalışarak kare hızlarını geleneksel “brute-force” işleme yöntemlerine göre 8 kata kadar artırabilir. GeForce RTX 5090 ekran kartlarında bu müthiş performans artışı, tam ışın izlemeli (ray-traced) 4K 240 FPS oyun deneyiminin kapılarını aralıyor.

GeForce RTX 5090 üzerinde DLSS 4 ile Multi Frame Generation, geleneksel brute-force işleme yöntemine kıyasla 8 kat daha yüksek performans sunuyor. Özellikle Cyberpunk 2077 gibi sahnelerde kare hızı çarpıcı biçimde artarken, sistemin gecikmesi yarı yarıya düşüyor ve görüntü kalitesi de iyileşiyor.

DLSS 4, 2020’de sunulan DLSS 2.0’dan beri en büyük yapay zeka modeli yükseltmesini de içeriyor. DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution ve DLAA, artık frontier yapay zeka modellerini (ChatGPT, Flux ve Gemini gibi) çalıştıran “transformers” mimarisiyle gerçek zamanlı olarak güçlendiriliyor. Transformer temelli DLSS modelleri, daha iyi zamanlamalı (temporal) kararlılık, daha az “ghosting” (gölgeleme) ve hareketli sahnelerde daha yüksek detay sunarak görüntü kalitesini artırıyor.

Yeni GeForce RTX 50 Serisi ekran kartlarının piyasaya çıkmasıyla birlikte, NVIDIA uygulaması (NVIDIA app) üzerinden oyun ve uygulamaları bu yeni özelliklerden yararlanacak şekilde yükseltmek mümkün olacak.

75 DLSS destekli oyun ve uygulamada, Frame Generation çoklu kare oluşturma (“Multi Frame Generation”) özelliğine yükseltilebilir. Aynı oyunlarda, Frame Generation da GeForce RTX 50 Serisi ve GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar üzerinde yenilenecek, performansı yükseltirken VRAM kullanımını azaltacak. Tüm GeForce RTX GPU’larda DLSS Ray Reconstruction, Super Resolution ve DLAA içeren oyunlar yeni DLSS transformer modeline güncellenebilecek.


Nvidia Dlss 4 Dlss Tanitildi 20250107 2

DLSS Multi Frame Generation: RTX 50 Serisi GPU’larla Performansı Katlayın

DLSS 3 Frame Generation’ın yapay zeka modeli, oyun verilerini (hareket vektörleri, derinlik vb.) ve GeForce RTX 40 Serisi Optical Flow Accelerator’dan gelen optik akış alanını kullanarak ek kare oluşturuyordu. Birden fazla kare oluşturmak, Optical Flow Accelerator ve yapay zeka modelinin her yeni kare için ayrı ayrı çalışmasını gerektirdiğinden, performans açısından GPU’yu sınırlandırıyor ve giriş kare hızını düşürüyordu.

DLSS 4 Multi Frame Generation, birden fazla kare oluşturmayı gerçek kılmak için Blackwell donanımındaki ve DLSS yazılımındaki çeşitli yeniliklerden faydalanıyor. Yeni kare oluşturma (frame-generation) yapay zeka modeli, %40 daha hızlı çalışırken %30 daha az VRAM kullanıyor ve her işlenen kare için yalnızca bir kez çalışarak birden çok yeni kare üretiyor. Örneğin Warhammer 40,000: Darktide oyununda bu model, kare hızında %10’luk artış sağlarken 4K en yüksek ayarlarda 400MB daha az bellek kullanıyor.

Bu verimlilik iyileştirmelerine rağmen, GPU hâlâ her işlenen kare için Super Resolution, Ray Reconstruction ve Multi Frame Generation dahil 5 farklı yapay zeka modelini birkaç milisaniye içinde çalıştırmak zorunda. Aksi takdirde DLSS Multi Frame Generation ters etki yapıp performansı yavaşlatabilir. Bunu sağlamak amacıyla GeForce RTX 50 Serisi GPU’lar, 5. nesil Tensor Çekirdekleri ile önceki nesillere kıyasla 2,5 kat daha fazla yapay zeka işleme gücü sunuyor.

Yeni kareler oluşturulduğunda, dengeli bir hız için bu kareler eşit oranda dağıtılır. DLSS 3 Frame Generation, CPU tabanlı kare hız dengeleme (pacing) kullanıyordu ve çoklu ek karelerde tutarsızlık oluşabiliyordu. Blackwell mimarisi, “Flip Metering” adlı bir donanım özelliğiyle kare hız dengeleme işlemini görüntü motoruna (display engine) taşıyor. Böylece GPU, görüntü zamanlamasını daha hassas biçimde yönetebiliyor. Blackwell görüntü motoru (display engine), 2 kat piksel işleme kapasitesine sahip; bu sayede donanım tabanlı Flip Metering, DLSS 4 ile yüksek çözünürlük ve yüksek yenileme oranlarını destekliyor.

Nvidia Dlss 4 Dlss Tanitildi 20250107 3

Donanım ve yazılım yenilikleri birlikte çalışarak, DLSS 4’ün, her 16 pikselin 15’ini son derece yüksek görüntü kalitesi, akıcılık ve düşük gecikmeyle oluşturmasını sağlıyor. Oyunlar ve uygulamalar için DLSS 4, Multi Frame Generation, Ray Reconstruction ve Super Resolution ile birlikte “brute force” işleme yöntemlerine kıyasla 8 kata kadar kare hızı artışı; Frame Generation’dan “Multi Frame Generation”a geçişte ise 1,7 kata kadar hız artışı sunuyor.


Yeni Transformer Modeli – Tüm GeForce RTX Kullanıcıları İçin Görüntü Kalitesi İyileştirmeleri

DLSS 4, DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution ve DLAA için büyük bir mimari yükseltme getirerek grafik sektöründe ilk kez gerçek zamanlı “transformer” tabanlı bir model kullanıyor.

Önceden, DLSS Konvolüsyonel Sinir Ağları (CNN) kullanarak yeni pikselleri oluşturuyordu; bu pikseller, yerel bölge bilgisi ve ardışık karelerdeki değişimlerle hesaplanıyordu. Altı yıllık sürekli iyileştirme sürecinin ardından, CNN tabanlı mimaride ulaşılabilecek sınırların sonuna yaklaşıldı.

Nvidia Dlss 4 Dlss Tanitildi 20250107 4

Yeni DLSS transformer modeli, bir vision transformer (görü tabanlı transformer) kullanıyor. Self-attention operasyonlarını kullanarak pikselin tüm kare içindeki önemini değerlendiren model, birden fazla kare boyunca da aynı mantığı uyguluyor. CNN modeline göre iki kat fazla parametreye sahip olması sayesinde sahneleri daha derinlemesine anlıyor. Bu da karelerde daha yüksek kararlılık, azaltılmış ghosting, hareketli sahnelerde daha fazla detay ve daha pürüzsüz kenarlar yaratıyor.

Işın izleme (ray-tracing) yoğun içeriklerde, Ray Reconstruction için geliştirilen yeni transformer modeli özellikle zor ışık koşullarında görüntü kalitesinde büyük bir artış sağlıyor. Örneğin Alan Wake 2 sahnelerinde, ayrıntılı tel çitlerde (chainlink fence) daha yüksek kararlılık, fan bıçaklarında daha az ghosting ve güç hatlarında titremenin ortadan kalkması gibi iyileştirmeler göze çarpıyor.

Super Resolution için geliştirilen transformer modeli de umut verici sonuçlar gösteriyor ve “beta” olarak sunulacak. Kullanıcılar, modelin iyileştirmelerini test ederek geri bildirim verebilecek. Bu modelde daha iyi zamansal kararlılık, daha az ghosting ve hareketli sahnelerde daha yüksek detay sağlandığı belirtiliyor.

Yeni transformer mimarisi, gelecek yıllar boyunca DLSS’in sürekli geliştirilmesine olanak sağlayacak bir altyapı sunuyor. Horizon Forbidden West™ Complete Edition gibi oyunlarda, bu yeni beta Super Resolution modeli, Aloy’un kıyafetleri ve aksesuarlarında daha yüksek doku ayrıntısı ile genel netlik sunuyor.


Nvidia Dlss 4 Dlss Tanitildi 20250107 5

Yayın Gününde 75 Oyun ve Uygulamada Multi Frame Generation

Hem Multi Frame Generation hem de yeni transformer modelleri, mevcut DLSS entegrasyonlarıyla geriye dönük uyumlu olacak şekilde tasarlandı.

GeForce RTX 50 Serisi ekran kartları satışa çıktığında, 75 oyun ve uygulama DLSS Multi Frame Generation desteğine hemen kavuşacak. Tüm GeForce RTX kullanıcıları da DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution ve DLAA için yeni transformer modelinden yararlanabilecek; bu da 50’den fazla oyunda aktif edilebilecek.

Alan Wake 2, Cyberpunk 2077, Indiana Jones and the Great Circle ve Star Wars Outlaws, GeForce RTX 50 Serisi GPU’lar piyasaya sürüldüğünde yerleşik (native) DLSS Multi Frame Generation desteğiyle güncellenecek. Black Myth: Wukong, NARAKA: BLADEPOINT, Marvel Rivals ve Microsoft Flight Simulator 2024 de bu özelliği kısa süre sonra alacak. Black State, DOOM: The Dark Ages ve Dune: Awakening gibi oyunlar, DLSS Multi Frame Generation desteğiyle çıkış yapacak.

Güncellenmemiş pek çok oyun için, NVIDIA uygulaması DLSS Override özelliğiyle yeni DLSS modellerini ve özelliklerini aktif hale getirecek. GeForce RTX 50 Serisi GPU’lar ile, yeni GeForce Game Ready Driver ve en güncel NVIDIA uygulaması kurulduğunda, desteklenen her oyun için “Graphics > Program Settings” menüsünün altındaki “Driver Settings” bölümünde şu seçenekler görünecek:

Nvidia Dlss 4 Dlss Tanitildi 20250107 6
  • DLSS Override for Frame Generation: GeForce RTX 50 Serisi kullanıcıları için, oyunda Frame Generation açık olduğunda Multi Frame Generation’ı devreye alır.
  • DLSS Override for Model Presets: GeForce RTX 50 Serisi ve GeForce RTX 40 Serisi kullanıcıları için en yeni Frame Generation modelini, tüm GeForce RTX kullanıcıları içinse Super Resolution ve Ray Reconstruction transformer modelini oyunda DLSS açıkken etkinleştirir.
  • DLSS Override for Super Resolution: DLSS Super Resolution’ın dahili işleme çözünürlüğünü ayarlar; oyunda Super Resolution açıkken DLAA veya Ultra Performance modlarını devreye sokar.
Nvidia Dlss 4 Dlss Tanitildi 20250107 7

NVIDIA uygulaması, desteklenen oyunlarda DLSS’i yükseltmek veya iyileştirmek için yalnızca birkaç tıklama gerektirecek. NVIDIA, bu yeni DLSS modellerini daha fazla oyunda test ettikçe, destek listesi genişleyecek.


NVIDIA DLSS 4: En İyisi Daha da İyileşiyor

NVIDIA DLSS, 2018’de ilk duyurulduğundan beri AI teknolojilerindeki gelişmelerle oyuna devrim niteliğinde yenilikler getirdi. Kare hızlarını artırdı, görüntü kalitesini yükseltti ve ışın izlemeyi (ray tracing) tahmin edilenin ötesinde bir düzeye taşıdı. DLSS 4’ün GeForce RTX 50 Serisi GPU’larla birlikte yayınlanmasıyla, tüm GeForce RTX masaüstü ve dizüstü kullanıcıları yeni güncellemelerden faydalanarak oyun ve uygulamalarını daha da geliştirebilecek.

Paylaş:

EN UYGUN FİYATLI GAMİNG ÜRÜNLER

Yorum yapın