AMD, üçüncü nesil yükseltme teknolojisinin geliştirilmesinde ilerleme kaydediyor. Mevcut yineleme olan FSR3, 3.1 sürümüne yükseltiliyor ve ikinci çeyrekten itibaren oyun geliştiricilerinin kullanımına sunulması bekleniyor.
Güncellenen yükseltme teknolojisi, gelişmiş görüntü kalitesi, Vulkan ve Xbox Game Dev Kit desteği ve büyük bir yenilik de dahil olmak üzere çeşitli iyileştirmeler getiriyor: kare oluşturma teknolojisini yükseltmeden ayırma.
Bu, pratikte oyun geliştiricilerinin kare üretimini aşağıdaki gibi diğer yükseltme teknikleriyle birleştirmesine olanak sağlayabilir
DLSS, XeSS veya TSR. Eğer bu düşündüğümüz gibi olursa, NVIDIA DLSS kullanıcıları AMD yazılımı tarafından desteklenen kare oluşturma teknolojisinden faydalanırken NVIDIA yükseltici kullanmaya devam edebilecekler.
Geliştirilmiş Yükseltme Kalitesiyle AMD FSR 3.1 ile tanışın
Bugün GDC 2024 “AMD FidelityFX™ Super Resolution 3 (FSR 3) Kullanarak Snowdrop’ta Yüksek Performanslı Render” sunumumuzda duyurulan AMD FSR 3.1, bazı önemli iyileştirmeler, yeni yetenekler ve güncellemeler içerecek:
Yükseltilmiş görüntü kalitesi iyileştirmeleri:

- Dinlenme ve hareket halinde daha iyi geçici stabilite – daha az titreme ve/veya parıldama ve
Hareket halindeki nesnelerin etrafında “titreşim”. - Gölgelenme azaltıldı ve ayrıntılar daha iyi korundu.
FSR 3 yükseltmeyi çerçeve üretiminden ayırma:
FSR 3.1 kare oluşturma teknolojisinin diğer yükseltme çözümleriyle birlikte çalışmasını sağlar.
Yeni AMD FidelityX API:
- Geliştiricilerin hata ayıklamasını kolaylaştırır ve güncellenmiş sürümlerle ileriye dönük uyumluluk sağlar
FSR
Vulkan® ve Xbox Oyun Geliştirme Kiti (GDK) desteği.
FSR 3.1 GDC 2024’te tanıtıldı ve yan yana animasyonlarda zamansal kararlılık ve gölgelenmeye yönelik geliştirmeler sergilendi. Bu iyileştirmeler Ratchet & Clank oyunu kullanılarak gösterildi: Rift Apart, FSR 3.1’in ilk uygulayıcılarından biri olacak.
AMD, FSR 3’ü desteklemek için yaklaşık 40 oyunun sıraya girdiğini iddia ediyor, ancak FSR 3.1 destekli başlıklar için henüz resmi bir liste yok. Geliştiriciler FSR 3.1’e GPUOpen platformu üzerinden erişebilecekler. Belirli bir çıkış tarihi verilmemiş olsa da.
AMD ikinci çeyrekte piyasaya sürmeyi hedefliyor.