iyzico ile öde, %10 indirim kazan!

Hafta içi Saat 14:00'a kadar ödemesi onaylanan tavsiye sistem harici siparişlerde aynı gün Kargo Ücretsiz!*

Işın izleme teknolojisinde yeni bir adım atılıyor!

6 yıl geçtikten sonra, gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisi önemli bir değişim yaşıyor.

Işın İzleme Oyun Standardı Haline Geldi ve Microsoft DXR API Güncellemelerinde VRAM Kullanımını Sınırlamak İçin SSD Kullanımı Gibi Yeni Tekniklere Yatırım Yaparak Bunu Verimli ve Daha Hızlı Hale Getirmeyi Amaçlıyor

Artık giderek daha fazla oyun, oyunculara sürükleyici ve gerçekçi görseller sunmak için ışın izleme veya yol izleme tekniklerini kullanıyor ancak tüm bunların bir bedeli var. “Systems and methods for ray tracing acceleration structure level of detail processing” başlıklı makalede Microsoft, ışın izleme ve ilişkili hızlandırma yapılarının yazılım tarafından düzenlendiğini/yeniden oluşturulduğunu belirtmektedir. Daha hızlı veri aktarımı ve detay işleme için depolama çözümleri için rekabet ediyorlar.

Microsoft Yeni Nesil Dxr Ray Tracing Oyunlarda Vram Kullanimini Sinirlamak Icin Ssdleri Kullanarak Daha Hizli Performans Sunacak 2

Giderek artan bir şekilde, video oyunları ve benzeri uygulamaların bir parçası olarak, ışın izleme için hızlandırma yapıları, potansiyel olarak görünür geometrinin mevcut kümesini yansıtmak için yazılım tarafından açıkça düzenlenir veya yeniden oluşturulur. Bu tür hızlandırma yapıları artık geometri ve doku verileri gibi diğer verilerle depolama (hem kalıcı (örn. flash bellek) hem de kalıcı olmayan (örn. RAM)) için rekabet etmektedir.

Microsoft Yeni Nesil Dxr Ray Tracing Oyunlarda Vram Kullanimini Sinirlamak Icin Ssdleri Kullanarak Daha Hizli Performans Sunacak 3

Hızlandırma yapılarının bellekteki payının bu şekilde artması, önemli ölçüde büyük bellek gereksinimleri olan sistemlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Dahası, hızlandırma yapıları için büyük miktarda veriyi getirmek için gereken bant genişliği de orantılı olarak büyümüştür. Burada açıklanan sistemler ve yöntemler, ışın izleme hızlandırma yapıları için gereken alanı en aza indirmeye yardımcı olur.

Buna göre, hızlandırma yapılarıyla ilişkili verilerin daha iyi işlenmesi için sistem ve yöntemlere ihtiyaç vardır.

Patent, hızlandırma yapılarıyla ilişkili daha yönetilebilir veri havuzlarına sahip olmak gibi belirli çözümleri listelemektedir. Bunlar ya hafızaya ya da kalıcı olmayan depolama seçenekleri dışında en yüksek işlem hızlarını sunan SSD’ler gibi depolama cihazlarına kaydedilebilir.

Bunun nasıl sonuçlanacağını görmek ilginç olacak ancak SSD’ler gibi daha hızlı depolama cihazlarının kullanılmasının ışın izleme performansını hızlandırmaya yardımcı olacağı kesin. Microsoft’un DXR API’si, HDD’leri/SSD’leri tam potansiyelleriyle kullanma konusunda kanıtlanmış bir geçmişe sahip olan Microsoft’un Direct I/O paketi ile birlikte çalışabilir ve Gen5 SSD’lerin PC endüstrisinde hız kazanmasıyla bu fikrin meyve verdiğini görebiliriz.

Kaynak: wccftech.com

Paylaş:

EN UYGUN FİYATLI GAMİNG ÜRÜNLER

Yorum yapın